We verwelkomen je graag! Je bent elke dag welkom tussen 9 en 17 uur, ook op alle feestdagen.

Boek een bezoek

Shop, café en tuinen

De Rijksmuseum winkel en Het Café zijn geopend van 9 tot 18 uur. Deze zijn tot 17 uur alleen toegankelijk met een entreeticket voor het museum. Tussen 17 en 18 uur kun je zonder entreeticket naar binnen.

RIJKS restaurant is geopend op woensdag t/m zondag voor lunch en dinsdag t/m zondag voor diner.

De Rijksmuseumtuinen zijn geopend van 9 tot 18 uur.

Rustig

Meestal zijn er voor 11 en na 15.30 uur een stuk minder mensen in het museum. De relatief rustige dagen zijn dinsdag en woensdag.

• Volwassenen: € 22,50
  • t/m 18 jaar: gratis
  • Vrienden van het Rijksmuseum: gratis
  • Museumkaart, I Amsterdam City Card, ICOM, Amsterdamse Stadspas, Vereniging Rembrandt, KOG, VVAK, VriendenLoterij VIP-KAART: gratis
  • CJP, EYCA: 50% korting (€ 11,25)

Tickets zijn alleen online te verkrijgen. Je kunt ze hier boeken.

Starttijden en wijzigingen

Voor een bezoek aan het Rijksmuseum is een starttijd noodzakelijk.

• Dit geldt voor iedereen, ook met Museumkaart. Alleen als Vriend kun je komen zonder te boeken.

• De starttijd is voor de start van je bezoek.

• Je mag vervolgens zo lang blijven als je wilt.

• Ben je verhinderd? Wil je het tijdstip of de datum wijzigen? Neem dan contact met ons op via het formulier op deze pagina.

Groepsbezoek

Ook met een groep ben je van harte welkom in het Rijksmuseum. Er is wel een nieuwe manier van doen en laten en een aantal nieuwe regels.

Cashless

In het hele museum kun je alleen betalen met je favoriete digitale betaalmethode, met pin of met creditcard. Dit geldt voor alle winkels en horecapunten.