Wie waren de Beyonce en Jay-Z van de 17de eeuw? ‘Achter het Goud’ is een rondleiding vol spannende verhalen en sappige details.

HET PROGRAMMA

Nergens komt de 17de eeuw zo tot leven als in het Rijksmuseum. In ‘Achter het Goud’ trekt de rondleider de leerlingen de 17de eeuw in. Voor vmbo praktisch en actief, voor gymnasium met flinke doordenkers. Altijd met een link naar de actualiteit. Want de rondleiding begint bij de leerlingen, niet bij Rembrandt en Vermeer.

DOELEN

Tijdens deze interactieve rondleiding staat actief kijken, kritisch denken en doen centraal. Leerlingen oefenen met het bekijken van verhalen en kunstwerken vanuit verschillende perspectieven en worden aangemoedigd hun mening te delen.

(TIJD)VAKKEN/LEERGEBIEDEN

De rondleiding sluit aan bij geschiedenis (tijdvakken: ontdekkers & hervormers, regenten & vorsten, pruiken & revoluties) en CKV/Kunst Algemeen, en heeft raakvlakken met maatschappijleer en burgerschap.

Tips voor in de klas

Het Rijksmuseum heeft een breed aanbod om tijdens je eigen lessen in te zetten. Ook kun je de leerlingen voorbereiden met Rijksstudio. Daarop kunnen leerlingen kunstwerken uit het Rijksmuseum zelf bekijken, downloaden én bewerken.

PRAKTISCH

Je hoeft geen aparte starttijd voor het museum te boeken. Een boeking voor dit programma is voldoende.

Gratis busvervoer mogelijk?

Rondleiding
Dagelijks

Voor wie

• VMBO, HAVO en VWO
  • Praktijkonderwijs
  • Speciaal onderwijs
  • NT2/Internationale Schakelklassen

Prijs

1 uur: € 65 per 15 leerlingen (max. 10 leerlingen NT2)
1,5 uur: € 97,50 per 15 leerlingen (max. 10 leerlingen NT2)

Duur

1 uur

Begeleiders

1 (max. 2) per 15 leerlingen.

Voor speciaal onderwijs en praktijkonderwijs min. 2 per 15 leerlingen. Meer mogelijk in overleg.

Gratis busvervoer

Gratis busvervoer mogelijk voor het VMBO. Kijk hier hoe dit werkt.