Van de Nachtwacht en Het Joodse bruidje tot Aziatische tempelwachters en Breitner. Ontdek de meest spraakmakende, smaakmakende werken volgens anderen… en voeg een eigen slotstuk toe.

Samen met een rondleider doorkruis je het museum op zoek naar het beste van het beste. Maar wie bepaalt wat jij gezien moet hebben? Jij, denken wij. Daarom kiest de rondleider niet alleen bekende topstukken, maar is er ook ruimte voor je eigen keuze. We zijn benieuwd!

Een prima gids met een goed verhaal, ingaand op vragen van ons, niet een standaard glad verhaal, dus: zeer tevreden!!

06/04/2019

Goed om te weten

• Deze rondleiding is in het Nederlands
  • Annuleren na betaling niet meer mogelijk. Alleen als het museum het programma vanwege overheidsmaatregelen moet annuleren, is restitutie mogelijk
  • Verplaatsen van datum is mogelijk mits er plek is en tot 1 week voor de bezoekdatum (let op, dit geldt niet voor privérondleidingen)
  • Een boeking voor een rondleiding alleen geeft geen toegang tot het museum. Daar heb je entreetickets voor nodig. Bij de gewone rondleiding boek je deze automatisch mee bij het boeken van je rondleiding. Bij een privérondleiding moet je deze even los boeken na het boeken van je rondleiding

Nachtwacht tijdelijk minder goed zichtbaar

Operatie Nachtwacht biedt een unieke kans de restauratie van Rembrandts meesterwerk live in het Rijksmuseum mee te maken. Op dit moment onderzoeken we wat het effect is van trillingen op het doek en hoe we de kans op bewegingen in het doek zo klein mogelijk krijgen. Door dit onderzoek is De Nachtwacht tijdelijk minder goed zichtbaar. Dit onderzoek is een essentiële stap in het restauratieproces waardoor de beperkte zichtbaarheid helaas niet is te voorkomen. Dit onderzoek duurt tot half september.

Dagelijks
Vanaf 16 jaar
Ook als privérondleiding

Rondleiding

€ 7,50 per persoon

• excl. toegang museum
  • dagelijks

Taal

Nederlands

Privérondleiding

Dagelijks

€ 125 per rondleiding

• excl. toegang museum
  • max. 15 personen

Boek je privérondleiding tenminste 14 dagen van tevoren.

Duur

1 uur

Waar

Start bij de Informatiebalie.

Other Languages

Onderwijs

Deze rondleiding is niet geschikt voor schoolklassen. Ons onderwijsaanbod vind je hier.

4:11 min. - Maar waarom?